خرید 14

سایت آموزشی

خرید 14

سایت آموزشی

۱۷ ماده خوراکی برای تسکین درد

۱۷ ماده خوراکی برای تسکین درد

خواص تسکین درد,فواید تسکین درد,تسکین درد درمانی,خاصیت تسکین درد,خواص تسکین درد درمانی,خواص تسکین درد برای پوست,خواص تسکین درد برای مو,خواص تسکین درد برای جوانی,خواص تسکین درد برای بارداری,خواص خوردن تسکین درد,فواید تسکین درد خام,فواید تسکین درد پخته

۱۷ ماده خوراکی برای تسکین درد 

به گزارش بی اس ام اسحساس درد نشانه بیماری و اختلال در عملکرد سیستم های داخلی بدن است. احساس درد حس ناخوشایندی است که حتی بعضی مواقع باعث مختل شدن فعالیت های طبیعی و روزانه فرد می شود.در این مطلب از بعضی از مواد غذایی را که برای تسکین دردهای مختلف به کار می رود، معرفی کرده ایم.

گرفتگی عضله پا- آب گوجه فرنگی

نتایج تحقیقات نشان می دهد از هر ۵ نفر حداقل یک نفر به طور دائم دچار گرفتگی عضله پا می شود. علت این ناراحتی کمبود پتاسیم و کلسیم است. با مصرف روزی حدود یک پیمانه آب گوجه فرنگی که سرشار از پتاسیم است، خطر بروز گرفتگی های دردناک عضله در عرض ۱۰ روز کاهش می یابد.

درد سینه- دانه کتان

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، افزودن ۳ قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده به غذای روزانه، در عرض ۱۲ هفته درد سینه زنان را کاهش می دهد. محققان معتقدند، فیتواستروژن موجود در دانه کتان مانع از بالا رفتن میزان استروژن که درد سینه را ایجاد می کند، می شود.

آفت یا زخم دهان- عسل

روزی ۴ بار کمی عسل طبیعی را روی آفت یا زخم ها بمالید تا از بین برود. استفاده از عسل روند درمان آفت را ۴۳ درصد سرعت می بخشد. محققان می گویند: آنزیم های طبیعی موجود در عسل طبیعی، التهاب را از بین می برد؛ با ویروس های مهاجم مقابله می کند و التیام بافت های آسیب دیده را سرعت می بخشد.

سینوزیت- ترب کوهی

سینوزیت که بسیار شایع است علاوه بر گرفتگی بینی و درد پیشانی و صورت باعث می شود بیمار احساس درد وسیع تر و بیشتری داشته باشد. به گفته محققان آلمانی، ترب کوهی جریان خون به حفره های سینوزیت ها را تقویت می کند، سینوزیت های گرفته را باز می کند و عفونت های سینوزیت را نسبت به اسپری های رفع احتقان سریع تر درمان می کند.

۱۷ ماده خوراکی برای تسکین درد

دردمفصل- آب

درد پا، زانو، شانه و… را با مصرف روزی ۸ لیوان آب در عرض یک هفته برطرف کنید. به گفته محققان آب عنصر سازنده غضروف است که از قسمت انتهای استخوان و مفصل ها محافظت می کند، مایعات موجود در بدن ودیسک های نرم در ستون فقرات را نرم و روان می کند.

کمردرد- انگور

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد مصرف روزی یک پیمانه انگور جریان خون به بافت های آسیب دیده کمر را بهبود می بخشد.بنابراین مصرف این میوه برای بهبود جریان خون و درمان بافت های آسیب دیده کمر لازم است.

درد عضله- نعناع

۳ بار در هفته، در وان آب حاوی ۱۰ قطره روغن نعناع قرار بگیرید . آب ولرم باعث شل شدن عضله و روغن نعناع به طور طبیعی عصب را آرام خواهد کرد. تاثیر ترکیب آب ولرم و روغن نعناع در کاهش درد ۲۵ درصد بیشتر از داروهای شیمیایی است.

ناراحتی گوارشی- آناناس

مصرف روزی یک پیمانه آناناس تازه، نفخ های دردناک را در عرض ۷۲ ساعت کاهش می دهد. آناناس سرشار از آنزیمی است که با کمک به سیستم گوارشی پروتئین های دردزا در معده و روده کوچک را سریع تر می شکند.

دردپا- نمک

برای رفع درد ناخن های فرورفته در گوشت انگشت، به طور منظم پا را در آب ولرم حاوی نمک خیس کنید تا عفونت و درد در عرض ۴ روز برطرف شود. به گفته محققان دانشگاه نمک به طور طبیعی التهاب را از بین می برد، خاصیت ضدباکتریایی آن نیز به سرعت میکروب هایی را که باعث ورم می شود از بین می رود. کافی است در هر یک لیوان آب ولرم، یک قاشق مرباخوری نمک اضافه کنید و روزی ۲ بار به مدت ۲۰ دقیقه پا را خیس کنید تا عفونت از بین برود.

درد مزمن- زردچوبه

نتایج بررسی ها نشان می دهد، زردچوبه نسبت به آسپرین یا ایبوپروفن در تسکین درد ۳ برابر موثرتر است. زردچوبه ۵۰ درصد از درد بیماران آرتریت را کاهش می دهد.کورکومین ، ماده فعال موجود در این ادویه، آنزیم تولیدکننده هورمون های دردزا را متوقف می کند. کافی است روزی یک چهارم قاشق مرباخوری از این ادویه مصرف کنید.

علایم قاعدگی-ماست

۸۰ درصد زنان به علایم ناراحت کننده قاعدگی مبتلا می شوند، زیرا سیستم عصبی به بالا و پایین رفتن استروژن و پروژسترون که به طور طبیعی هر ماه رخ می دهد، حساس است. اما با مصرف روزی ۲ پیمانه ماست این علایم ۴۸ درصد کاهش پیدا می کند. به گفته محققان ماست غنی از کلسیم است که به طور طبیعی سیستم عصبی را آرام می کند و مانع از بروز علایم دردناک می شود.

ناراحتی معده- ماهی

سوءهاضمه، سندروم روده تحریک پذیر و بیماری التهاب روده را با خوردن هفته ای نیم کیلوگرم ماهی برطرف کنید. نتایج بررسی ها نشان می دهد اسیدهای چرب موجود در ماهی به نام های «DHA» و «EPA» ، به طور چشمگیری التهاب روده، گرفتگی عضله و درد معده را برطرف می کند. در برخی موارد همانند داروها به فرد تسکین می بخشد.«DHA» و «EPA»ضد التهابی قوی، طبیعی و بدون عارضه است که به طور موثر عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

گوش درد- سیر

محققان معتقدند ، مواد فعال در سیر به طور طبیعی باکتری های دردزا را از بین می برد.برای تهیه روغن سیر، ۳ حبه سیر را در نصف پیمانه روغن زیتون به مدت ۲ دقیقه به آرامی بپزید، صاف کنید. این روغن به مدت ۲ هفته قابل نگه داری در یخچال است.

درد مفصل و سردرد- گیلاس

نتایج بررسی ها نشان می دهد از هر ۴ زن حداقل یک نفر به درد آرتریت، نقرس و سردردهای مزمن مبتلاست.آنتوسیانین ترکیبی که رنگ قرمز به گیلاس می دهد خاصیت ضدالتهابی دارد و ۱۰ برابر از آسپرین قوی تر است. آنتوسیانین، آنزیم های ایجادکننده التهاب در بافت ها را متوقف می کند و در نتیجه مانع از بروز دردهای متفاوت می شود.مصرف روزی ۲۰ گیلاس(تازه، یخ زده یا خشک) تا برطرف شدن درد، توصیه می شود.

سوزش سردل- سرکه سیب

قبل از هر وعده غذایی، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط شده در یک لیوان آب بخورید تا در عرض کمتر از ۲۴ ساعت، سوزش سردل فروکش کند. سرکه سیب سرشار از اسیدهای تارتاریک و مالیک است که هضم کننده قوی محسوب می شود. این اسیدها به شکستن چربی ها و پروتئین ها کمک می کند تا قبل از راه پیدا کردن ماده غذایی به مری و ایجاد سوزش سردل، معده به سرعت خالی شود.

درد عضله- زنجبیل

ماده ضد درد موجود در زنجبیل درد عضله، مفصل، سفت شدن و ورم عضله را در عرض ۲ ماه تا ۶۳ درصد کاهش می دهد. مصرف روزی حداقل یک قاشق مرباخوری خشک یا ۲ قاشق مرباخوری زنجبیل تازه برای افراد مبتلا به درد عضله توصیه می شود.

درد آندومتر- جو دو سر

آندومتریوزیس هنگامی رخ می دهد که جداره های ریز رحم کنده می شود و خارج از رحم رشد می کند. به گفته محققان، این سلول های مهاجر دوران قاعدگی را در برخی زنان به دوران زجرآوری تبدیل می کند و به حدی التهاب ایجاد می کند که فرد درد بسیار شدید دارد.رژیم غذایی غنی از جو دو سر طی ۶ ماه این درد را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد.با خوردن روزی یک پیمانه جو دو سر می توان از این درد رهایی پیدا کرد.

۱۷ ماده خوراکی برای تسکین درد

آبشار فدامی +عکس

آبشار فدامی +عکس

آبشار فدامی داراب،آبشار فدامی عکس،آدرس آبشار فدامی،آبشار فدامی کجاست

کشور زیبای ما منابع طبیعی و گردشگری زیادی داردکه یکی از آنها آبشار فدامی است.لازم به ذکر است که در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرق داراب و در دل گرمای سوزان چشمه ای از دل کوه بیرون می جوشد و به پیش می آید. جالب است بدانید که نام این آبشار زیبا فدامی است این آبشار در منطقه فورگ (فرگ) و در شهر فدامی در مسیر جاده ترانزیتی شیراز به بندرعباس واقع شده و هر ساله میزبان تعداد زیادی از علاقمندان به طبیعت می باشد.بهتر است بدانید که یکی از وی‍ژگی های آبشار فدامی وجود چهار نوع آب شور و شیرین و سرد و گرم می باشدکه در فاصله 20 متری آبشار شیرین با هم مخلوط می شوند و استخر طبیعی زیبایی را به وجود می آورند. در واقع ارتفاع آبشار شور فدامی که در بالادست آبشار شیرین واقع شده 10 تا 15 متر می باشد.

آبشار فدامی،عکس آبشار فدامی

بدنیست بدانید که سرچشمه آبشار شور فدامی در 500 متری آن است و وجود نخل های خودرو در بغل آبشار شور به زیبایی آن افزوده است. در واقع عرض آبشار شیرین فدامی که در گذشته به 800 متر می رسید و عریض ترین آبشار طبیعی ایران به شمار می رود، به دلیل خشکسالی و استفاده افراطی کشاورزان بالادست اکنون به 200 متر رسیده است. خوب است بدانید که در زیر آبشار حوضچه ای بزرگ به وجود آمده و در بالای آن پوششی متراکم از گیاهان بلند و نیزار مشاهده می شود. لازم به ذکر است که از ویژگی های ارزشمند این آبشار، دایمی و شیرین بودن آب آن است که با توجه به موسمی و شور بودن بیشتر آبهای جاری در این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

آبشار فدامی،عکس آبشار فدامی

لازم به ذکر است که چشمه فدامی پس از عبور از بستر یک کیلومتری به پرتگاهی می رسد که هنگام سقوط زیباترین آبشار منطقه را تشکیل می دهد. در واقع این آبشار زیبا با ورود به رودخانه شور به میزان قابل توجهی از شوری رودخانه کم می کند و آب شور رودخانه را برای 825 هکتار نخیلات و 650 هکتار اراضی کشاورزی پائین دست قابل استفاده می سازد. خوب است بدانید که آب شیرین این آبشار در واقع آب شرب شهر فدامی و روستاهای اطراف را تامین می نماید. البته جالب تر از آن، اینکه آب شیرین آبشار در تابستان بسیار خنک و گوارا و در زمستان گرم می باشد و آب شور نیز حالتی برخلاف آب شیرین دارد.

آبشار فدامی،عکس آبشار فدامی

در واقع تعداد زیادی غار با عمق های مختلف و اشکال و قندیل های زیبا در منطقه وجود دارد و همچنین فعالیت های ژئوفیزیکی و زمین شناسی از جمله گسل ها،‌ طاق دیس ها، ناودیس ها، کانی ها و بلورهای مختلف سنگی و رسوبی و نمکی و خاک های مختلف از جمله گل رس و گل سرشور از دیگر جاذبه های این منطقه زیبامی باشد.

آبشار فدامی،عکس آبشار فدامی

واقعیت این است که آبشار فدامی یکی از تفرجگاه های زیباست که با منظره ای زیبا و دل انگیز روح هر انسان دوستدار طبیعت را نوازش می دهد

آدرس آبشار فدامی: 130 کیلومتری جنوب شرق داراب، مسیر داراب به حاجی آباد، منطقه فدامی

حتما از این منطقه زیبای گردشگری  دیدن فرمایید.

آبشار فدامی +عکس

مطالب مرتبط:

آبشار ورسک

عکس های زیبا از یخ زدگی آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

چند ماده غذایی که کمک می‌کند بهتر بخوابید

چند ماده غذایی که کمک می‌کند بهتر بخوابید

خواب بهتر,بیماری خواب بهتر,خواب بهتر در بارداری,علائم خواب بهتر,درمان خواب بهتر,درمان خواب بهتر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان خواب بهتر,خواب بهتر را چگونه درمان کنیم,خواب بهتر در کودکان,خواب بهتر در بزرگسالان,خواب بهتر در نوزادان,خواب بهتر در بهار,خواب بهتر در تابستان,خواب بهتر در پاییز,خواب بهتر در زمستان,آشنایی با خواب بهتر,همه چیز در مورد خواب بهتر,خواب بهتر واگیردار است,خواب بهتر و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان خواب بهتر

 چند ماده غذایی که کمک می‌کند بهتر بخوابید

به گزارش بی اس ام اس : وعده غذایی که به عنوان شام انتخاب می‌کنید روی خواب عمیق شبانه و یا تعداد دفعاتی که در طول شب ممکن است از خواب بیدار شوید تاثیرگذار است. بنابراین محققان توصیه می‌کنند؛ برای شام، ماهی آزاد را انتخاب کنید.مواد مغذی خاصی در ماهی آزاد و هم چنین نخود فرنگی، ماست و اسفناج وجود دارد که به شما کمک می‌کنند خواب بهتری داشته باشید. ماهی آزاد حاوی چربی‌های سالمی است که اسید دوکوزاهگزائنوئیک یا DHA نامیده می‌شوند و می‌توانند سطح هورمون تنظیم کننده خواب موسوم به ملاتونین را افزایش دهند. از سوی دیگر، نخود فرنگی یا سایر حبوبات مواد غذایی غنی از ویتامین‌های گروه ب شامل B6، B12 و فولیک اسید هستند که تمام آنها به تنظیم چرخه‌های خواب در بدن کمک می‌کنند و ماده شیمیایی آرام کننده موسوم به سروتونین را تولید می‌کنند. در واقع در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است که تقویت ذخایر ویتامین‌های گروه ب در بدن به رفع بی‌خوابی در افراد کمک می‌کند.

 چند ماده غذایی که کمک می‌کند بهتر بخوابید
از سوی دیگر محققان تاکید دارند که ماست منبع خوب و غنی از کلسیم و منیزیم است که هر دوی این مواد معدنی برای حمایت از پروسه خواب حائز اهمیت هستند و با همدیگر به شما کمک می‌کنند که سریعتر به خواب بروید و زمان مرحله خواب عمیق شما را طولانی‌تر می‌کند. کمبود این دو ماده معدنی مهم در بدن منجر به انقباضات ماهیچه‌ای، افزایش سطح استرس و بدتر شدن کیفیت خواب می‌شود.همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که اسفناج با برگهای سبز و تیره رنگی که دارد منبع بسیار مناسب و سرشار از آهن است. آهن نیز ماده‌ معدنی مغذی است که از بدن در برابر یک سارق شناخته شده خواب موسوم به «سندرم پاهای خسته» محافظت می‌کند.

مواد غذایی برای خواب بهتر

سرماخوردگی کودکان و راههای درمان

سرماخوردگی کودکان و راههای درمان

سرماخوردگی کودکان زیر 2 سال،سرماخوردگی کودکان،سرماخوردگی کودکان در تابستان،سرماخوردگی کودکان یک ساله،سرماخوردگی کودکان زیر دو سال

بهتر است بدانید که گرچه اکثر پدر و مادرها دوست دارند هر کاری که می توانند انجام دهند تا علائم و نشانه های بیماری سرماخوردگی در کودکشان کمتر شود و بهبود

یابد اما جالب است بدانید که اکثر پزشکان داروهای سرماخوردگی و ضدسرفه را هرگز برای خردسالان زیر ۴ سال پیشنهاد نمی کنند.

گفتنی است که آکادمی پزشکان خانواده در آمریکا چندین جایگزین مناسب را برای بهبود علائم سرماخوردگی در این گروه سنی ارائه کرده اند که باید به جای دارو

استفاده گردند:

بهتر است  کودک خود را به استراحت زیاد تشویق کنید.

سعی کنید مایعات زیاد به کودک خود بدهید.

در واقع برای درمان گرفتگی بینی از قطره های محلول آب نمک برای کودک استفاده نمایید.

حتما به هنگام شب در اتاق کودک یک دستگاه بخور سرد قرار دهید.

بهتر است شیر آب داغ را در حمام باز کنید به طوری که حمام بخار کند و سپس از کودک خود بخواهید در حالی که دوش آب باز است در فضای بخار کرده حمام و بیرون از

وان بنشیند و بخار آب گرم را تنفس کند.

سرماخوردگی کودکان،درمان سرماخوردگی کودکان

تغذیه در سرما خوردگی چگونه باید باشد.

لازم به ذکر است که سرماخوردگی به مفهوم عفونت بینی وگلو می باشد . که اغلب بی ضرر بوده و دارای علائمی مانند آبریزش بینی ,گلودرد , سرفه و عطسه

می باشد که بعد از مدتی بهبود ی حاصل می شود.

در وقع بیش از200 نوع ویروس در ایجاد سرما خوردگی نقش دارند و لذا علائم آن بسته به نوع ویروس ایجاد کننده می تواند کاملا متفاوت باشد .

لازم به ذکر است که بروز سرما خوردگی در افراد بزرگسال بین 4-2 بار در سال و در کودکان, به ویژه در سنین قبل از مدرسه بین 10-6 باردر سال کاملا طبیعی و عادی

است .افراد مبتلا به سرما خوردگی باید بعد از 2-1 هفته احساس بهبودی کامل کنند ودر غیر اینصورت باید به پزشک مراجعه فرمایید.تا از نظر بروز عوارض باکتریال

سرماخوردگی مانند عفونت ریه ها , سینوس ها , یا گوش ها مورد بررسی قرار گیرند تا مشکلی نداشته باشید.

علائم و نشانه های سرماخوردگی را بشناسید

بهتر است بدانید که علائم سرما خوردگی اغلب بعد از 3-1 روز بعد از تماس با ویروس سرما خوردگی بروز می کند و شامل این موارد می باشد:

ایجاد گرفتگی یا آبریزش بینی

احساس خارش گلو یا گلو درد

سرفه کردن

احتقان

احساس سردر یا بدن درد

داشتن آبریزش از چشم

احساس تب پائین

احساس خستگی مختصر در بدن

در واقع با پیشرفت سرما خوردگی ترشحات بینی میتواند بتدریج غلیظ تر و زرد رنگ ویا سبز رنگ گردد.

بهتر است بدانید که یکی از مشخصه های قابل توجه افتراق دهنده ی بین سرما خوردگی و سایر بیماریهای ویروسی این است که در سرما خوردگی اغلب تب بالا وجود

نداشته و بر عکس سایر بیماریهای ویروسی احساس خستگی شدیدی وجود ندارد .

 

سرماخوردگی کودکان،درمان سرماخوردگی کودکان

علل سرما خوردگی را بشناسید:

در واقع رینو ویروس ها رایج ترین عامل محسوب می شوند که شدیدا هم قابل سرایت میباشند . راه ورود ویروس به بدن دهان یا بینی است اما در این بین دستها هم

نقش مهمی دارند.

اغلب ویروسها بدنبال سرفه ,عطسه و یا حتی حرف زدن در هوا پخش می شوند .اما از طریق تماس دستها با اشیائی که قبلا دستهای آلوده به ویروس با آن در تماس

بوده(مانند :گوشی تلفن ,لیوان, حوله …) نیز قابل انتقال است.

عوامل زمینه ساز سرماخوردگی را بشناسید:

جالب است بدانید که خردسالان و کودکان در سنین قبل از دبستان بسیار مستعدمبتلا شدن به سرما خوردگی میباشند

زیرا هنوز به اکثر ویروسهای سرماخوردگی مقاومت پیدا نکرده اند .

بهتر است بدانید که کودکان اکثر اوقات خود را در جمع سایر کودکان میگذرانند و در خصوص شستن دستهای خود و مراقبت دهانی هنگام عطسه و سرفه کمتر توجه

دارند و رعایت می کنند.

جالب است بدانید که بروز سرماخوردگی در پائیز و زمستان بیشتر است که علت آن تجمع بیشتر دانش آموزان در کلاسهای درس و از طرف دیگر خانه نشینی بیشتر در

این فصول است .در مناطقی که فصل زمستان ندارند سرما خوردگی در فصول بارانی رایج تر است.

سرماخوردگی کودکان،درمان سرماخوردگی کودکان

نکات درمانی برای سرماخوردگی:

مسکن ها :مانند استامینوفن که برای کاهش درد و تب استفاده می گرددالبته مصرف زیاد آن میتواند برای کبد عارضه دار باشد

قطره ها و اسپری های ضداحتقان بینی :بزرگسالان از این داروها برای مدت طولانی نباید استفاده نمایند  زیرا خودشان میتوانند ایجاد احتقان و التهاب مخاط بینی و

گرفتگی بینی نمایند و در خصوص اطفال بهتر است بدانید که از این داروها اصلا نباید استفاده نمود

شربت های ضد سرفه :مصرف این شربت ها توسط انجمن پزشکان متخصص ریه در آمریکا به شدت منع شده است و عقیده دارندکه این داروها هیچ تاثیری در درمان

علت اصلی سرفه در سرما خوردگی ندارد .انجمن فوق مصرف هرگونه داروی ضد سرماخوردگی و شربت سینه را در اطفال زیر 14 سال مبتلا به سرما خوردگی به شدت

نهی کرده است .مرکزکنترل بیماریها در آمریکا تجویز داروهای ضد سرفه و سرما خوردگی را در بچه های زیر2 سال ممنوع نموده است. سرفه های ایجاد شده بدنبال

سرما خوردگی اغلب تحت هر شرایطی 3-2 هفته طول کشیده و با هیچ داروئی قابل کنترل نمی باشد .

اگر بیش از این طول بکشد حتما نیازمند ویزیت پزشک می باشد.

سرماخوردگی کودکان،درمان سرماخوردگی کودکان

ویتامین C و روی : مصرف این ویتامین اثری در رواج سرما خوردگی ندارد اما تاثیر کمی در روی کاهش مدت و شدت علائم سرماخوردگی دارد . طبق برخی از مطالعات

مصرف قرص های روی تا حدودی موجب کاهش علائم سرما خوردگی خواهد شد.

سرماخوردگی کودکان و راههای درمان

مطالب مرتبط:

سرماخوردگی در بارداری

سرماخوردگی