خرید 14

سایت آموزشی

خرید 14

سایت آموزشی

درمان خانگی سرماخوردگی و تب در بارداری و حاملگی

درمان خانگی سرماخوردگی و تب در بارداری و حاملگی

درمان خانگی سرماخوردگی و تب در بارداری و حاملگی در سایت جسارت

 سرماخوردگی و تب در بارداری ، درمان سرماخوردگی و تب در بارداری ، سرماخوردگی و تب در اوایل بارداری ، سرماخوردگی و تب در دوران بارداری ،سرماخوردگی و تب و لرز در بارداری،درمان تب و لرز سرماخوردگی در بارداری،درمان تب سرماخوردگی در بارداری

سرماخوردگی و تب در بارداری ، درمان سرماخوردگی و تب در بارداری ، سرماخوردگی و تب در اوایل بارداری ، سرماخوردگی و تب در دوران بارداری 

بیماری سرماخوردگی و تب در دوران بارداری

سرماخوردگی یک بیماری عمومی است و خطرناک نیست ولی در دوران بارداری حساسیت کلا بیشتر است و باید توجه داشت در مصرف دارو هم محدودیت داریم. خانم‌ها در دوره‌ی بارداری بیش از هر زمان دیگری نگران مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، چون می‌ترسند سلامت کودک‌شان تحت تأثیر بیماری آنها قرار بگیرد. علاوه‌براین به‌علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در دوره‌ی بارداری، احتمال بیمار شدن زنان باردار نسبت به قبل افزایش می‌یابد و این مسئله هم به نگرانی آنها می‌افزاید. اما نیازی به ترسیدن نیست. برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در دوره‌ی بارداری نیز روش‌ها و داروهای بی‌خطری وجود دارد.باید زنان باردار مراقب باشند تا مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی نشوند زیرا که پیشگیری بسیار راحت تر از درمان است. در این مطلب از سایت جسارت به درمان خانگی سرماخوردگی و تب در بارداری و حاملگی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علائم سرماخوردگی در بارداری

علائم خفیف و مختصری که خبر از سرماخوردگی یا حساسیت فصلی می‌دهند، سلامتی مادر و جنین را چندان تهدید نمی‌کنند اما وقتی درگیری فرد با ویروس شدت می‌گیرد و علائم عمومی شدیدتری مثل تب، بدن درد، تهوع شدید، درد عضله و … سراغ بیمار می‌رود، حتما باید مراحل درمان به موقع طی شود. سرماخوردگی و آنفلوآنزا دو بیماری کاملا متفاوت هستند و مادر باردار هم با ابتلا به هر کدام، شرایط کاملا متفاوتی را تجربه خواهد کرد. سرماخوردگی برخلاف آنفلوآنزا با واکنش های شدید بدنی همراه نمی شود و در اغلب موارد مشکلی را برای مادر و جنین به همراه نمی آورد.سرما خوردگی، حتی در بدترین شرایط از آنفولانزا خفیف تر است. علائم آن کم کم نمایان می شود و تب در آن اتفاق نمی افتد. گلودردی که در سرماخوردگی اتفاق می افتد بعد از یک یا دو روز ناپدید می شود و آب ریزش بینی و سرفه باقی می ماند.آنفولانزا شدیدتر می باشد و به صورت ناگهانی اتفاق می افتد. علائم آنفولانزا شامل تب شدید (معمولا بین 38 تا 40 درجه فارنهایت)، سردرد، سرد بودن، گلودردی که در روزهای دوم و سوم بدتر می شود، درد عضلات و خستگی و ضعف (ممکن است دو هفته یا بیشتر طول بکشد). شما ممکن است عطسه و سرفه را نیز تجربه کنید.

در هنگام سرماخوردگی در بارداری چه باید کرد ؟

اگرچه بیشتر داروهایی که در طول بارداری برای رها شدن از شر سرماخوردگی مصرف می کنید مجاز هستند، نباید از آب ریزش بینی و سرفه رنج ببرید. راه هایی که بدون مصرف دارو به بهبود شما کمک می کنند:

نقش استراحت : استراحت مدت زمان سرماخوردگی را کاهش نمی دهد اما در طول سرماخوردگی بدن شما نیاز به استراحت دارد.

فعالیت : ورزش هایی که برای دوران بارداری مناسب هستند به شما کمک می کنند حس بهتری داشته باشید.

غذا خوردن را ترک نکنید: ممکن است اشتها نداشته باشید اما خوردن مواد غذایی سالم به درمان شما کمک می کند.

موادغذایی غنی از ویتامین ث مصرف کنید: این مواد به بهبود سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

میوه های حاوی ویتامین ث مثل مرکبات، توت فرنگی، هندوانه، کیوی، انبه، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، پاپایا، بروکلی، کلم قرمز و اسفناج را مصرف نمایید.

مصرف روی را افزایش دهید: مصرف روی نیز باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. مصرف بوقلمون، گوشت گاو، صدف، تخم مرغ، ماست، جوانه گندم و جو برای دریافت روی توصیه می شود.

مصرف نوشیدنی: تب، عطسه و آب ریزش بینی باعث می شود آب بدن شما کاهش یابد. نوشیدنی های گرم مناسب دوران بارداری باعث آرامش می شوند. بنابراین یک فلاسک حاوی سوپ (سوپ مخصوص بارداری) و نوشیدنی گرم در کنار خود قرار دهید و به مقدار کافی مصرف نمایید. مصرف میزان آب مناسب در بارداری و نوشیدنی های سرد نیز در جریان بهبود شما موثر می باشند.

مکمل های موردنیاز را مصرف نمایید: از ویتامین هایی که پیش از زایمان موردنیاز است مصرف نمایید. مانند ویتامین ث، روی. (پیش از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید)

خواب راحت: هنگامی که به پشت خوابیده اید یا زیر سر خود دو عدد بالشت قرار داده اید راحت تر نفس می کشید. طرز خوابیدن درست در بارداری مهم است. استفاده از نوارهای بینی به تنفس راحت تر کمک می کند.

داروی مناسب برای سرماخوردگی و تب در بارداری

استامینوفن: اگر تب دارید یا سردرد یا بدن درد دارید، می توانید استامینوفن مصرف نمایید.داروهای سرفه: خلط آور مثل (Mucinex) به همراه داروهای سرفه مثل (Robitussin) یا قرص های سرفه در طول بارداری مناسب هستند. اما با پزشک خود درباره مقدار دارو مشورت نمایید.پیش از مصرف هر گونه دارویی با پزشک خود مشورت نمایید و داروهایی که پزشک تجویز کرده است را سر خود کنار نگذارید زیرا برخی داروها در طول بارداری موردنیاز است و ضرری برای جنین ندارد.برخی داروهای سرماخوردگی در طول بارداری مضر می باشند زیرا به جنین آسیب می رسانند. این داروها عبارتند از:برخی داروهای کاهنده درد و تب. آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسین در مراحل رشد جنین در ماه های اول بارداری اختلال ایجاد می کند و باعث ایجاد مشکل در هنگام زایمان می شود.داروهای ضد گرفتگی بینی. برخی متخصصین مصرف این داروها را بلامانع می بینند مانند Sudafed یا Dayquil اما برخی اجازه مصرف نمی دهند. متخصصین بعد از سه ماهگی اجازه مصرف این داروها را می دهند و مصرف آن ها را نیز محدود می کنند (یک اونس یا دو اونس روزانه به مدت یک یا دو روز).

پیشگیری از سرماخوردگی و تب در بارداری

همان‌طور که می‌دانید بدن در طول بارداری دچار تغییراتی می‌شود. یکی از آن تغییرات، این است که سیستم ایمنی بدن در این دوره، ضعیف می‌شود. یک سیستم ایمنی ضعیف‌تر باعث می‌شود که بدن مادر، نوزاد متولدنشده را پس نزند. بااین‌حال با ضعیف شدن سیستم ایمنی زنان باردار، آنها نسبت به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی آسیب‌پذیرتر می‌شوند.همچنین زنان باردار در مقایسه با زنان غیرباردار هم‌سن‌شان، بیشتر احتمال دارد که به عوارض ناشی از آنفولانزا دچار شوند. این عوارض می‌توانند شامل پنومونی (سینه پهلو یا ذات الریه)، برونشیت یا عفونت‌های سینوسی باشد.دریافت یک واکسن آنفولانزا، خطر ابتلا به عفونت و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد.با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دریافت واکسن آنفولانزا می‌تواند تا ۶ ماه پس از تولد به محافظت از زنان باردار و نوزادان آنها کمک کند. بنابراین مهم است که زنان باردار درمورد دریافت واکسن آنفولانزا با پزشک‌شان مشورت کنند.سایر کارهایی که شما می‌توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام دهید، عبارت‌اند از:شست‌وشوی مکرر دست‌ها؛داشتن خواب کافی؛داشتن یک رژیم غذایی سالم؛اجتناب از تماس نزدیک با اعضای خانواده یا دوستان بیمار؛ورزش کردن به‌طور منظم؛کاهش استرس.

درمان سرماخوردگی و تب در بارداری

مهم است که شما بدن خود را به خوبی هیدراته نگه دارید تا آبی را که در طول تب از دست داده است، دوباره به دست بیاورد.آب آشامیدنی به شما کمک می کند تا آب بدن خود را حفظ کنید، همچنین بدن شما را از بیرون خنک می کندغذاهایی مانند آبگوشت و سوپ مرغ که آبدار است بخورید.نوشیدنی هایی که حاوی مقادیر بالای ویتامین c است مانند آب پرتقال و لیمو ترش مصرف کنید.

درمان سرماخوردگی و تب در بارداری با شربت پیاز

پیاز ضدعفونی کننده‌ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.۱۰۰ گرم پیاز را خرد کنید و در ۲۰ سی‌سی لیتر آب و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه ۲ تا ۶ قاشق چای‌خوری از این شربت میل کنید.

درمان سرماخوردگی در بارداری

اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می‌کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به نام اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول‌های برونشیت تأثیر می‌گذارد.پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می‌کند.زمانی که سرما می‌خورید ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن اکالیپتوس را در ۲۵ میلی گرم روغن مایع گیاهی ریخته و سینه‌تان را با آن ماساژ دهید. هر روز ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید.

درمان سرماخوردگی و تب در بارداری با بخور

بخور دادن در دوره‌ی سرماخوردگی باعث می‌شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش سرعت جریان خون می‌شود و به این ترتیب سرعت عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می‌شود.یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است. برای این کار ۵ قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی‌تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی‌تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید. باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می‌دهد.

سرماخوردگی و تب در بارداری

مطالب مرتبط :

راههای سریع درمان سرماخوردگی در بارداری با گیاهان دارویی

درمان خانگی سرفه شدید بارداری و علت های به وجود آمدن سرفه

موثرترین روش برای درمان خانگی سرفه خشک در بارداری بدون نیاز به دارو

تاثیر و عوارض خوردن و مصرف قرص سرماخوردگی کوریزان

بهترین و قوی ترین قرص تب بر بزرگسالان و کودکان

روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه

روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه

روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه در سایت جسارت

 سرفه کودکان هنگام خواب ، سرفه کودکان موقع خواب ، درمان سرفه کودکان هنگام خواب ، سرفه کودکان در هنگام خواب ،درمان سرفه کودک هنگام خواب،سرفه کودک در هنگام خواب،درمان سرفه کودکان موقع خواب،درمان سرفه خشک کودکان هنگام خواب

سرفه کودکان هنگام خواب ، سرفه کودکان موقع خواب ، درمان سرفه کودکان هنگام خواب ، سرفه کودکان در هنگام خواب

 

سرفه شبانه کودکان

سرفه‌های شبانه کودک نباید یک موضوع عادی و طبیعی تلقی شود. در بیشتر موارد چنین سرفه‌هایی به خاطر موقعیت خواب نامناسب بدتر می‌شود. سرفه‌های شبانه ممکن است نشان دهنده مشکلات متعددی در بدن باشد. زمانی که سرفه برای اولین بار در شب آغاز می‌شود ممکن است به خاطر مخاطی باشد که از رفلاکس ایجاد می‌شود. اگر کودک شما مریض است، سرفه کردن به تنهایی می‌تواند گلو و مسیرهای فوقانی را از مخاط و گرفتگی پاک کند. دلیل دیگری که برای سرفه وجود دارد شرایطی به نام ریفلاکس معده‌ای مروی یا ریفلاکس گاستروازوفاژیال(به معنی آسیب‌های موکوزی و نشانه‌های مزمن در اثر بازگشت غیرعادی محتویات و اسید معده به مری است) باشد. اما مهم ترین چیزی که باید در مورد سرفه مد نظر داشته باشید این است که آیا چنین سرفه ای مرتبط با ریه است یا خیر. اگر سرفه از طرف ریه آغاز می‌شود، نشانه‌هایی همچون مشکل در تنفس مشهود خواهد بود. شکم به طرف درون می‌رود و سپس بیرون می اید.عضلات بین دنده‌ها نیز با هر تنفس منقبض خواهد شد. گلو نیز با هر بار نفس کشیدن به داخل و خارج می‌رود و سوراخ بینی باز و بسته می‌شود. اگر چنین نشانه‌هایی در کودک وجود داشت، سرفه معمولا به خاطر ترشحات پشت بینی است و می‌توان آن را با پاک کردن مسیرهای هوایی فوقانی هدف قرار داد و معالجه نمود.در این مطلب از سایت جسارت به روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علت سرفه کودکان هنگام خواب

طبق تحقیقات بسیاری از سرفه‌ها در شب بدتر می‌شوند. هنگامی که کودک سرما خورده باشد، خلط و مخاط از بینی و سینوس می‌تواند به حلق کشیده شده و باعث سرفه در هنگام خواب شود. این وضعیت تنها در صورتی باعث مشکل می‌شود که سرفه مانع خوابیدن کودک شود. آسم همچنین می‌تواند سبب سرفه شبانه شود زیرا راه‌های هوایی در طول شب حساس‌تر و تحریک پذیرتر می‌شوند.

جاذبه زمین علت سرفه کودکان هنگام خواب

بزرگ ترین علت تشدید سرفه های شبانگاهی مساله ای بسیار ساده است که در مخیله شما هم نمی گنجد، جاذبه زمین! زمانی که شما دراز می کشید، حملات برگشت اسید معده به مری (ریفلاکس) و سوزش سر دل بیشتر خواهد شد و همانطور که می دانید علت خیلی از سرفه ها، همین ریفلاکس ها هستند.یکی از بهترین راه ها برای کاهش سرفه های ناشی از برگشت اسید معده به مری، بالا بردن سر هنگام خواب است. انتخاب یک بالش مناسب راه حل ساده ای است که در اینجا به کمک شما خواهد آمد.حتی برای مشکل ریفلاکس بالش های مخصوصی وجود دارد که در داروخانه ها و یا مراکز فروش لوازم پزشکی فروخته می شوند .

درمان سرفه کودکان هنگام خواب

اگرچه بیشتر سرفه ها ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا و با هدف پاکسازی مجاری هوایی هستند، سرفه های خشک که معمولا مزمن هم هستند باعث احساس درد و سوزش در ناحیه گلو و سینه خواهند شد و نیازمند پیگیری های پزشکی بیشتری اند.اگر شما هم درگیر این مشکل هستید بد نیست راه های زیر را برای خلاصی از آن امتحان کنید:- در طی روز و مخصوصا چند ساعت قبل از خواب حتما به مصرف مایعات توجه ویژه داشته باشید. مصرف مایعات مخصوصا نوشیدنی های گرم با نرم کردن خلط گلو، سرفه ها را کاهش خواهند داد.- قبل از خواب از شربت ضد سرفه و یا آبنبات نعنایی که مخصوص سرماخوردگی و گرفتگی های مجاری تنفسی هستند، استفاده کنید.- با مراجعه به داروخانه، از پزشک داروساز در انتخاب یک داروی مناسب راهنمایی بگیرید.- در صورتی که این سرفه ها برای بیش از 7 تا 10 روز ادامه پیدا کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که این سرفه ها با علائم تنفسی همراه شود، پزشک بیمار را از جهت ابتلا به سینوزیت بررسی خواهد کرد. در این شرایط آنتی بیوتیک ها به کار خواهند آمد.دقت داشته باشید که بیماری هایی مانند سینوزیت مزمن، برونشیت، ریفلاکس اسید معده به مری، آسم و یا پنومونی از شایع ترین علل سرفه های مکرر در افراد هستند که در بیشتر موارد نیاز جدی برای درمان تحت نظر پزشک وجود خواهد داشت.

درمان سرفه کودکان در هنگام خواب

دمیدن هوای سرد بر روی صورت شما درطول شب تنها سرفه ی شما را بدتر خواهد کرد. پس تخت خود را حرکت دهید و آن را از تهویه هوا یا بخاری دور کنید. اگر شما در طول شب در در اتاق خود از فن استفاده میکنید، آن را به یک نقطه مخالف از تختتان حرکت دهید.

سوپ مرغ برای درمان سرفه کودکان هنگام خواب

هر نوع آش و سوپی می‌تواند برای بهبود حساسیت گلو و رفع سرفه موثر باشد. اما سوپ مرغ به دلیل آن‌که سرشار از پروتئین است می‌تواند به‌عنوان یک معجزه برای درمان سرفه به حساب آید.سوپ مرغ دارای خاصیت ضد التهابی نیز هست. این سوپ می‌تواند علائم سرماخوردگی را تسکین دهد، تنگی نفس را از بین ببرد و گلودرد را کاهش دهد.

درمان سرفه کودکان هنگام خواب با عسل

بهترین درمان سرفه کودکان استفاده از عسل است. عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و می‌تواند برای درمان سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد. خوردن عسل، موثرترین راه برای درمان سرفه بچه ها است.طعم شیرین عسل نیز به ترشح بزاق دهان کمک می‌کند. بزاق بیشتر باعث کاهش مخاط می‌شود.برای آن‌که طعم و اثر عسل بیشتر شود، یک قاشق سوپ خوری از آن را در آب گرم حل کنید. سپس کمی لیموی تازه یا آب لیمو در آن بریزید و هم بزنید. به کودک اجازه دهید تا این معجون دلپذیر را مزه مزه کند.لازم به گفتن است که از دادن عسل به کودکان زیر یک سال خودداری کنید.

بادام برای درمان سرفه شبانه کودکان

شاید تصور اینکه بادام هم می‌تواند در درمان سرفه مفید باشد کمی دور از ذهن به نظر بیاید. اما این موضوع واقعیت دارد.شما می‌توانید پنج عدد بادام را به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت در آب بخیسانید. سپس با اضافه کردن چند قاشق چای خوری کره، یک خمیر درست کنید. خوردن این خوراک تا دو یا سه بار در روز می‌تواند سرفه بچه ها را به‌طور طبیعی و در مدت زمان کوتاهی برطرف کند.

سرفه کودکان در خواب

یکی از راحت ترین روش ها برای درمان سرفه کودک، استفاده از پیاز است. تنفس بخور پیاز می‌تواند در درمان سرفه کودک بسیار موثر باشد.همچنین می‌توان یک قاشق چای خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری از پیاز رنده شده ترکیب کرد. خوردن دو بار در روز این ترکیب می‌تواند سرفه کودک را تسکین دهد و سوزش گلو را کم کند.با استفاده از چای، تکه‌های پیاز پخته شده و عسل می‌توان یک شربت سرفه درست کرد. این شربت برای درمان سرفه خشک کودکان موثر است.

درمان سرفه کودکان هنگام خواب با بخور

بخور دادن یکی از بهترین روش های ممکن برای نرم کردن گلو و خلاص شدن از شر ترشحات و خلط ها است. اگر بینی تان گرفته و نمی توانید به درستی نفس بکشید، حتما بخور دهید. کافیست چند قطره عصاره روغنی گیاه اوکالیپتوش را داخل آب ریخته و بخور بگیرید. بخور گرفتن باعث نرم شدن مخاط مجاری تنفسی می شود. بخار آب، ذرات عصاره روغنی اوکالیپتوس را به ریه ها رسانده و سرفه هایتان را کمتر می کند.

سرفه کودکان هنگام خواب

مطالب مرتبط :

معرفی چند شربت برای سرفه کودکان و عوارض مصرف آن ها

همه چیز درباره علت و درمان سرفه کودکان زیر یک سال در خواب

انشا با موضوع امام جعفر صادق (ع) | زندگینامه امام جعفر صادق (ع) + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد انشا با موضوع امام جعفر صادق (ع) | زندگینامه امام جعفر صادق (ع) + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

اگر برای نوشتن انشا در مورد امام جعفر صادق نیاز به اطلاعاتی مفید و جامع دارید این مطالب آموزنده را حتماً بخوانید تا بتوانید یک انشا زیبا در مورد امام جعفر صادق بنویسید.

با این مقاله جامع انشا زیبا درباره امام جعفر صادق بنویسید.

السلام علیک یا جعفر بن محمد الصادق، یابن رسول الله

نام: جعفر «به معنى نهر جارى پرفایده»

کنیه: ابو عبداللّه لقب : صادق

پدر: حضرت محمد بن على «ع»

مادر: مشهور به ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابى بکر

تاریخ ولادت: یکشنبه ۱۷ ربیع الاول ؛ سال ۸۳ هجرى

مکان ولادت: مدینه مدت عمر مبارک : ۶۵ سال

علت شهادت: مسمومیت قاتل ملعون: منصور دوانیقى «خلیفه عباسى»

زمان شهادت: یکشنبه ۲۵ شوال ؛ سال ۱۴۸ هجرى

مدفن مطهر: قـبر شریفش در آرامستان بقیع «واقع در مدینه منوره» در کنار قبر پدر و جدّ و عمویش امام حسن مجتبى «علیه السلام» مى باشد.

انشا با موضوع امام جعفر صادق (ع) | زندگینامه امام جعفر صادق (ع)

ولادت امام جعفر صادق (ع)

امام صادق«ع» بنا به نقل برخی منابع، در ۱۷ ریبع الاول سال ۸۰ هجری و به نقل منابع دیگر، درسال ۸۳ هجری دیده بدنیا گشودند. ایشان در مدینه ودر زمان عبدالملک بن مروان متولد شدند.

روزگارى که امت اسلامى طعم تلخ حکومت ستمگرانه عبد الملک را مى‌چشید، مبلغان فاسد اندیشه‌‌هاى فاسد مى‌‌پراکندند و فرمانروایان ظالم چیره بودند. مادر ان حضرت فاطمه «ام‌فروه» دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر مى‌‌باشد.

نام، نسب و القاب

جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب، ششمین امام مذهب شیعه امامی و پنجمین امام مذهب اسماعیلیه است. پدر او امام محمد باق«ع» و مادرش ام فروه دختر قاسم پسر محمد بن ابوبکربود.

برطبق کشف الغمه، از آنجا که نسب مادر امام صادق«ع» هم از پدر و هم از مادر به ابوبکر می رسید، امام صادق گفته است: «لَقَدْ وَلَدَنِی أَبُو بَکْرٍ مَرَّتَیْن‏» «من دو بار از ابوبکر متولد شد‌ه‌ام»؛ اما عده ای از جمله علامه شوشتری و محمدباقر مجلسی، این روایت را جعلی می دانند.

کنیه‌ مشهور امام صادق«ع»؛ ابوعبدالله «ناظر به دومین فرزندش عبدالله افطح» است. با کنیه‌های‌ ابواسماعیل «ناظر به فرزند ارشدش، اسماعیل» و ابوموسی «ناظر به دیگر فرزندش امام موسی کاظم«ع»» نیز از او نام برده‌اند.

معروف ترین لقب او «صادق» است. برطبق روایتی، پیامبر اسلام«ص» این لقب رابه او داده است تا از جعفر کذاب تمایز یابد؛[۷] اما برخی گفته‌اند امام صادق«ع» به جهت پرهیز از شرکت در قیام‌های‌ عصر خود، صادق لقب گرفته است؛ چراکه در ان زمان به کسیکه مردم را گرد خود جمع و به قیام برضد حکومت تحریک میکرد، کذّاب «دروغگو» میگفتند. در همان دوران ائمه این لقب برای امام صادق«ع» بکار می‌رفته است.

عده ای از علماء اهل سنت چون مالک بن انس، احمد بن حنبل و جاحظ نیز از او با این لقب نام برده‌اند.

فرزندان امام صادق «ع»

از امام جعفر صادق«ع» هفت پسر و سه دختر بر جاى ماند که عبارتند از:

۱- اسماعیل مشهور به اعرج که بزرگترین فرزند وی است. اسماعیل در زمان حیات حضرت از دنیا رفت. پس از شهادت حضرت صادق«ع» عده‌ ای از کج‌اندیشان به امامت اسماعیل و عده‌ای به امامت فرزند اسماعیل محمد پیوستند که آنان را اسماعیلیه می‌گویند.

۲- عبدالله بن افطح : وی همیشه با خواسته‌ های‌ پدر مخالفت می کرد. بعد از پدر مدعی خلافت و امامت شد و جمعی نیز امامت او را پذیرفتند که آنان را فطحیه می نامند. بعد ها چون مردم ضعف علمی و عملی او را مشاهده کردند از او برگشته و به امامت موسی بن جعفر روی آوردند.

۳- امام موسی کاظم«ع»

۴- اسحاق بن جعفر صادق«ع» شخص جلیل‌القدر و اهل فضل و تقوی بودو احادیث بسیاری نقل کرده است و به امامت برادرش موسی علیه ‌السلام قائل بود.

۵- محمد دیباج بن جعفر صادق «ع» این شخص والا از شجاع‌ترین مردمان عصر خود بودو در تمام سال یک روز در میان روزه‌دار بود. درسال یکصد و نود و نه به مأمون عباسی به خاطر ستم‌ها و حق‌کشی‌های‌ وی خروج کرد و مأمون نیز یکی از سرداران سپاه خود به نام عیسی جلودی رابا لشکری مجهز به جنگ وی فرستاد. دراین جنگ سپاهیانش را فراری دادند و خود ایشان را نیز دستگیر کردند. وقتی که به مرز خراسان رسیدند در محلی به نام «فرقان چاپی» که امروزه مشهور به لطف‌ آباد است دار فانی را وداع گفت.

۶- عباس بن جعفر صادق«ع» است که سید جلیل‌ القدر و دانشمند و فاضلی بوده است.

۷- علی بن جعفر«ع» شخص کثیر الفضل و پرهیزگار و صاحب عقیده صادق بود. این بزرگوار تحت تربیت برادرش حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام به مقامات عالی علمی و عملی نایل شد.

انشا با موضوع امام جعفر صادق (ع) | زندگینامه امام جعفر صادق (ع)

تعبیر خواب سیر + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد تعبیر خواب سیر + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

تعبیر خواب سیر

tabirkhab sir irnab ir تعبیر خواب سیر

تعبیر خواب سیر

اگر کسی در خواب در حال خوردن سیر بود، از بیماری شفا خواهد یافت و اگر سیر به کسی داد، از او به آن شخص زیان می رسد. اگر از کسی سیر دریافت کرد، از آن شخص به او زیان خواهد رسید. دیدن سیر به تنهایی، بی زیان است.

محمد ابن سیرین می گوید: سیر در خواب مال حرام است.
ابراهیم کرمانی می گوید:خوردن سیر درخواب ، رنج و غم و گریستن است. اگر ببیند نخورد، او را مضرت کمتر خواهد بود.

امام صادق (ع) می فرماید: دیدن سیر در خواب بر پنج وجه است :
مال حرام،
سخن زشت،
غم و اندوه،
گریستن،
سختی دیدن.

تعبیر خواب سیر پوست کندن

سیر پوست کندن در خواب، به شکافتن موضوع بدی که شنیدن آن موجب ناراحتی خواهد شد، تعبیر می شود و یا به عملی تعبیر می شود که به محض انجام آن، مال حرام نقد به زندگی شما خواهد آمد و یا به غیبت دست به نقد راجع به کسی است که به بدگویی از دیگران و از بین بردن آبروی دیگران ختم می شود.

تعبیر خواب بوته سیر
سیر تازه یا خشک به مال حرام یا حرام اندوزی تعبیر شده است. خوردن سیر یا دادن آن به دیگری، ناراحت کردن دیگران و یا غیبت کردن از دیگران به بدی است. اگر خواب ببینید کسی به شما بوته سیر داد، یا مال حرام را یکجا به شما می دهد و یا با صحبت های تلخ و بدگویی های خود، کل مطلبی را که در دل دارد به تلخی مطرح خواهد کرد و یکجا همه آنچه را که در دل دارد به نحوی خواهد گفت که موجب ناراحتی خواهد شد.

تعبیر خواب سیر ترشی
اگر کسی خواب ببیند که سیر ترشی می اندازد، برای آزرده کردن کسی دیگر، نقشه کشیده و قصد دارد تا در طولانی مدت، به وی آزار و صدمه برساند. اگر کسی به شما سیر ترشی داد، او با نقشه از قبل تعیین شده خیال ناراحت کردن شما را دارد. اگر سیر ترشی از جایی پیدا کردید و خوردید، بهتر است در بیداری برای دفع بلا صدقه بدهید. چون سیر، ناراحتی و اندوهی است که خصوصا از طریق خوردن مال حرام به بیننده خواب می رسد. اگر کسی خواب ببیند که بوی سیر ترشی در خانه او پیچیده است، مردم او را حرام خواره می دانند و اموالی را که دارد، نتیجه جمع کردن مال حرام می پندارند.

تعبیر خواب کندن سیر از زمین

اگر کسی خواب ببیند که سیر رسیده را می کند و می خواهد خود او آن را مصرف کند یا به دیگری بدهد، در بیداری اقدام به کاری می کند که به خودش و یا به دیگری آسیب می رساند. اگر کسی خواب ببیند که سیر را کنده و دور می اندازد، موجب جلوگیری از ایجاد فتنه و شر یا ناراحتی در بیداری شده و رفع بلا خواهد شد.

تعبیر خواب کاشتن سیر
سیر به مال حرام، سخن زشت و سختی تعبیر شده است. اگر کسی خواب ببیند که سیر می کارد، یا کاری را شروع کرده که با انجام آن از طریق حرام، به جمع آوری مال می پردازد، و یا در حال انجام کاری است که زمینه ایجاد شر و فساد برای خود او و یا دیگران را در آینده فراهم می کند.

تعبیر خواب برگ سیر

اگر کسی خواب دید که برگ سیر می خورد، بد اخلاق خواهد بود. اگر کسی به بیننده خواب برگ سیر داد، با اخلاق بد خود، موجب ناراحتی بیننده خواب را فراهم خواهد کرد. برگ تازه سیر همچنین به ثروتی گفته می شود که با بد اخلاقی و حرام خواری فراهم آید.

تعبیر خواب سیر و پیاز

پیاز در خواب به سخن زشت و یا مال حرام تعبیر شده است و اگر کسی خواب ببیند به دیگری پیاز می دهد، یا غیبت او را می کند یا راجع به او حرف بدی می زند. اگر کسی خواب دید که خود او و یا دیگری پیاز می خورند، به خوردن مال حرام روی می آورند. سیر و پیاز خریدن، کسب مال حرام و جمع آوری ثروت به همراه حرص و ولع است.
خوردن سیر و پیاز، حرام خواری و حریص بودن نسبت به مال حرام و یا آزرده شدن به واسطه حرف های زشتی است که دیگران نسبت به بیننده خواب می زنند و غیبت او را می کنند. اگر کسی خواب دید که پیاز خام می خورد، سخنی خواهد گفت که موجب شرمندگی خود او خواهد شد.

تعبیر خواب سیر – علمی دانش روانشناسی تعبیرخواب موفقیت مدل مو

تعبیر خواب گراز + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد تعبیر خواب گراز + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

تعبیر خواب گراز چیست؟

tabirkhab ghoraz irnab ir تعبیر خواب گراز

تعبیر خواب گراز

ﺩﺭ ﺳﺮ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﻭﻳﺎﻫﺎ ﺁﻣﺪﻩ:

ﻳﻚ ﮔﺮﺍﺯ ﺷﻜﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﺪ: ﺳﻌﻲ ﻭ ﻛﻮﺷﺶ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ

ﻳﻚ ﮔﺮﺍﺯ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ: ﺟﺪﺍﺋﻲ ﺍﺯ ﻣﻌﺸﻮﻕ

ﻳﻚ ﮔﺮﺍﺯ ﺭﺍ ﻣﻲ ﻛﺸﻴﺪ: ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﻭ ﺗﺮﻗﻲ

ﻳﻚ ﮔﺮﺍﺯ ﺩﺭ ﺑﺎﻍ ﻭﺣﺶ: ﻳﻚ ﺭﺍﺯ ﺑﺮﻣﻼ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺑﺰﻭﺩﻱ.

محمدبن سیرین گوید:
خوک درخواب مردی است به قوت و توانگر، لکن دون همت و بی خبر است و خوک خانگی مرد است فراخ دل، لکن پلید و بدفعل باشد و بی دین و بی دیانت است. اگر بیند که خوکان را در جایگاهی نگاه داشت و رها نمی کرد که پراکنده شوند، دلیل است مال بسیار از حرام جمع کند.

ابراهیم کرمانی گوید:
مخالطت کردن با خوک دنیا را نیکو است و دین را بد است و دیدن بچه خوک درخواب غم است و خوردن شیر وی در خواب مصیبت و اندوه است، از جهت مال به قدر آن چه خورده بود. اگر بیند که گوشت خوک می خورد، دلیل که مال حرام خورد. اگر بیند که خوکان را از جائی به جائی می برد، دلیل است احوال دنیای او نیکو شود، لیکن دینش بد گردد. اگر بیند در میان خوکان می گردید، دلیل که خرم گردد، به جهت مالی که او را از ظلم حاصل شود. اگر بیند که در میان خوکان نشسته بود، دلیل است بر دشمن غالب شود و بزرگی یابد. اگر بیند که خوک از پس پشت وی درآمد و از پیش او بیرون شد، دلیل که مرادی پلید و زشت او را حاصل شود. اگر بیند که پوست خوک کسی به وی داد، دلیل که مال حرام یابد. اگر بیند که شبان خوک بود، دلیل است بر گروهی بدفعل بد دیانت مهتر و فرمانروا شود.

جابر مغربی گوید:
اگر بیند که با خوک صحرائی جنگ می کرد، دلیل است که با مهتری دون و ستمگر او را خصومت افتد. اگر بیند موی خوک یا پوست یا استخوان او داشت، دلیل که بر قدر آن مال حلال یابد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :
خوک در خواب مالی است زیاد ولی حرام. پولی است فراوان که از طریق نامشروع و خلاف حتی به عدد جنایت جمع آوری شده و خودش مردی است در نهایت کثافت و پلیدی که با وجود داشتن ثروت زیاد هم کثیف می خورد و هم کثیف زندگی می کند و هم گذشته ای آلوده دارد و هم آینده ای نکبت بار. داشتن خوک موانست و موالفت با چنین آدمی است و از جهت دیگر اندوختن پولی است که از راه نادرست کسب شده باشد. اگر در خواب ببینید که خوک در خا نه یا جائی دیگر دارید که آن خوک متعلق به شما باشد پولی فراوان به شما می رسد و اگر ببینید خوکان بسیار دارید یا در خوکدانی هستید که آنها هستند و یا خوکدانی متعلق به شما می باشد ثروتی تحصیل می کنید که حرام است ولی موجب شادی و خوشحالی شما می شود. خوک رانی نیز تحصیل مال حرام، پول ناثواب و عیش و کامروائی خوکانه است. اگر ببینید گوشت خوک می خورید پولی نصیب شما می شود که حرام است اما شما ریشه و منبع و اصل آن را نمی شناسید معهذا می دانید پول درستی نیست. گراز نیز همین تعابیر را دارد که البته در حرف ـ گ ـ کلمه گراز گفته خواهد شد اما کلا پولی است که با تدبیر و تلاش تحصیل می شود و همان خصوصیات ذکر شده را داراست. به هر حال دیدن خوک در خواب مال حرام است و عیش و کامروائی است به صورت زشت و ناپسند.

یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن خوک به ظالمی حاجتی افتد وبه وی زیانی رسد

آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ دیدن خوک چاق در خواب ، علامت آن است که به سرعت در زندگی و شغل شما دگرگونیهایی ایجاد می شود.
۲ـ دیدن خوک لاغر ، نشانه آن است که با فرزندان خود اختلاف پیدا می کنید .
۳ـ دیدن ماده خوک و خوکهای تازه زا در خواب ، علامت آن است که در کارهای خود پیشرفت خواهید کرد .
۴ـ شنیدن صدای خوک در خواب ، نشانه آن است که در اثر مرگ کسی احساس نومیدی خواهید کرد .
۵- اگر خواب ببینید به خوکها غذا می دهید . نشانه آن است که بر تعلقات شخصی شما افزوده خواهد شد .
۶- اگر خواب ببینید خوک خرید و فروش می کنید ، نشانه آن است که با انجام کارهایی دشوار ، ثروت قابل ملاحظه ای گرد می آورید .
۷ـ دیدن خوکی چاق و سالم در خواب ، علامت آن است که توفیقی مطلوب در زندگی خواهید داشت .

۸ـ اگر خواب ببینید خوکی در گل و لای حرکت می کند ، علامت آن است که معاشرینی مردم آزار خواهید داشت . اگر دختری چنین خوابی ببیند ، نشانه آن است که دوستی حسود ولی ثروتمند خواهد یافت

تعبیر خواب گراز – علمی دانش روانشناسی تعبیرخواب موفقیت مدل مو

طرز تهیه شیرینی کاک + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد طرز تهیه شیرینی کاک + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

tarztahiye shirinikak irnab ir طرز تهیه شیرینی کاک

طرز تهیه شیرینی کاک

مواد لازم برای تهیه شیرینی کاک

آرد :۳۰۰ گرمآب ولرم :۵۰ میلی لیترروغن محلی (حیوانی) یا روغن جامد:۵۰ گرممایه خمیر فوری:۱ قاشق چایخوریتخم مرغ:۱ عددنمک :۱/۲
قاشق چایخوریپودر قند :۱۶۰ گرمپودر هل :۱ قاشق چایخوریپودر بادام :۱/۲ پیمانه

مراحل تهیه شیرینی کاک

ابتدا مایه خمیر را با یک قاشق سوپخوری پودر قند و ۱/۴ پیمانه (۵۰ میلی لیتر) آب ولرم در ظرفی مخلوط کنید و سپس در ظرف را بگذارید تا ۱۰ دقیقه بماند و پف کند. سپس روغن را آب (ذوب) کرده در ظرف دیگری بریزید تا کمی خنک شود. آنگاه تخم مرغ را شکسته و نیمی از آن را همراه نمک در لیوان کمی هم می زنیم و به روغن اضافه می کنیم.مایه خمیر آماده شده را کم کم به مخلوط روغن و تخم مرغ می افزاییم . و به همزدن ادامه می دهیم . سپس آرد را اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم که خمیر لطیف و یکدست و بدون چسبندگی به دست آید . خمیر را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز دهید . سپس روی آن را بپوشانید و حدود ۲ ساعت استراحت دهید. اگر خمیر شل بود می توانید کمی آرد برای تنظیم سفتی آن اضافه کنید.

خمیر آماده را لوله کرده و به اندازه های یکسان چانه کنید و چانه ها را با وردنه باز کنید و با وردنه ای ظریفتر نازکشان کنید. سپس ورقه های نازک خمیر را یک یک روی ساج انداخته و هر دو طرف آن را روی گاز بپزید . پیش از آنکه خنک شوند روی تخته کار پهن کنید و روی آن مایه بادام (مخلوط هل ، پودر قند و پودر بادام) بپاشید. سپس ورقه را با دقت لوله کنید . روی آن را با فشارمناسب وردنه بکشید. در پایان با فاصله های ۳ سانتی متری و به شکل اریب ببرید . کاک را در ظرف در بسته نگاهداری کنید.شیرین کام باشید.

طرز تهیه شیرینی کاک – علمی دانش روانشناسی تعبیرخواب موفقیت مدل مو

مجموعه ای زیبا از جملات دلنشین + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد مجموعه ای زیبا از جملات دلنشین + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

با ایران ناز همراه باشید و از این جملات زیبا لذت ببرید…

صداقت نعمتی بسیار ارزشمند است،

انتظارش را از مردم بی ارزش نداشته باش.

* * * * * * * * * * * * * * * *

تنهایے تان را با ڪسے

قسمت ڪنید

ڪه سال ها بعد ،

شما را همین گونه ڪه هستید

دوستـــــ بدارد

با موے سپیدتان ،

شیـار زیر چشمتـان

و لرزش دستـــــ و دلتـــانـ

* * * * * * * * * * * * * * * *

به یکدیگر دروغ نگویید آدم است،

باور می کند دل می بندد

* * * * * * * * * * * * * * * *

خواهان آنم که ضربان قلبتان

به لبخندهای مکرر تکرار شود

و هر آنچه به دل آرزو دارید

بی بهانه ای از آن شما باشد

* * * * * * * * * * * * * * * *

بچه ها هرگز مادرشانرا زشت نمیدانند؛

اگرکسی یاجایی را دوست داشته باشید

آنها را زیبا هم خواهید یافت،زیرا

حس زیبا دیدن همان عشق است

* * * * * * * * * * * * * * * *

سعی کن آنقدر کامل باشی

که بزرگترین تنبیه تو

برای دیگران

گرفتن خودت از آنها باشد!

* * * * * * * * * * * * * * * *

میتوان با این خدا پرواز کرد

سفره دل را برایش باز کرد

میتوان درباره گل حرف زد

صاف وساده مثل بلبل حرف زد

چکه چکه مثل باران راز گفت

میتوان با او صمیمی حرف زد

* * * * * * * * * * * * * * * *

ما به این دلیل روی کره ی زمین زندگی می کنیم که از زندگی لذت ببریم

به حرف های کسانی که به شما چیزی غیر از این می گویند گوش ندهید

* * * * * * * * * * * * * * * *

خنداندن افراد

موجب فراموشی مشکلاتشان می شود.

چه انسان نیکوکاری ست

آن کس که

فراموشی را به دیگران هدیه می دهد.

* * * * * * * * * * * * * * * *

گمان می کنم هر آدمی

باید پشت پنجره ی اتاقش،

یک گلدان گل شمعدانی

داشته باشد،

که هر بار گلهایش خشک می شود و دوباره گل می دهد،

یادش بیفتد که روزهای غم هم

به پایان می رسند!

* * * * * * * * * * * * * * * *

رئیس افسانه ای مک دونالد:

شانس با تلاش ارتباط مستقیم دارد.

هر چه قدر بیشتر تلاش کنید

خوش شانس تر خواهید بود.

* * * * * * * * * * * * * * * *

اکثر دانه ها هرگز رشد نمی کنند

پس اگر واقعا می خواهید چیزی اتفاق بیفته

بهتره بیش از یکبار تلاش کنید

* * * * * * * * * * * * * * * *

اگر می خواهید بهترین ها را دریافت کنید باید

باور داشته باشید که سزاوار بهترین ها هستید

* * * * * * * * * * * * * * * *

امروز روز قشنگی میشه

اگر هنر اینو داشته باشیم

که قشنگ زندگی کنیم

زیبا ببینم

ونفس بکشم

وجز زیبایی نبینیم

چون،اعتقاد به خدا

زندگی را زیبا میکند

* * * * * * * * * * * * * * * *

انسان بزرگ نمیشود

جز به وسیله ی فڪرش،

شریف نمیشود،

جز به واسطه ی رفتارش،

و قابل احترام نمیگردد

جز به سبب اعمال نیڪش…

* * * * * * * * * * * * * * * *

تنها غرور است که

انسانیت را به باد میدهد

ما از مشتی خاکیم وبه آن برمی گردیم

تا میتوانی دستی بگیرو

مهربان باش

* * * * * * * * * * * * * * * *

بهترین صدقه

آن است که دانشی بیاموزید وبه دیگری آموزش دهید

بهترین صدقه

ان است که میان دونفر رااصلاح کنیم

بهترین صدقه

نگهداری زبان اززشتی هااست

بهترین صدقه

زبان شفاعت برای آزادی اسیراست

The post مجموعه ای زیبا از جملات دلنشین appeared first on ایران ناز.

۱۴ بهترین فیلم های ۲۰۱۹ که حتما باید تماشا کنید + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد ۱۴ بهترین فیلم های ۲۰۱۹ که حتما باید تماشا کنید + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.درس ایل ۲۰۱۸ صنعت فیلم‌سازی هالیوود ما را با چند شاهکار سینمایی روبه‌رو کرد: فیلم بسیار جذاب پلنگ سیاه یا فیلم شکل آب که شبیه به فیلم آملی ساخته شده بود. این‌ها فقط دو فیلم از فیلم‌های امسال بودند: فیلم‌های برجسته ۲۰۱۸ ، فیلم به یاد ماندنی سه بیلبورد، فیلم جذاب انتقام‌جویان یا فیلم کاملا زنانه ۸ یار اوشن هستند. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا با ۱۴ بهترین فیلم های ۲۰۱۹ که حتما باید تماشا کنید آشنا شوید.

سال آینده در انتظار یک چالش است و آن‌چنان که به نظر می‌رسد، ۲۰۱۹ سال خوبی برای سینمادوستان خواهد بود. این سال پر از فیلم‌های پربیننده است که از میان آن‌ها می‌توان به فیلم کارآگاه پیکاچو اشاره کرد که یک امیدواری برای طرفدارانی محسوب می‌شود که از زمانی که هیجان پوکمون گو از بین رفت، ناامید شده‌ بودند. مردان ایکس، حداقل دو فیلم را بیرون خواهد داد و دانتون ابی پس از مورد استقبال قرار گرفتن در ITV، بر روی پرده نقره‌ای به نمایش در خواهد آمد.

این‌ها فقط برخی از بهترین فیلم های ۲۰۱۹ هستند و ما در این‌جا فهرستی از جذاب‌ترین فیلم‌هایی که سال جدید میلادی بر پرده سینما قرار می‌گیرند را آورده‌ایم.

۱. کولت

Colette

کولت پس از انتخاب شدن در جشنواره فیلم ساندنس در سال گذشته، با داستان واقعی خود درمورد رمان نویس مشهور فرانسوی سیدونی گابریل کولت، همسر یک نویسنده مشهور قرن بیستم در پاریس، هم اکنون بر پرده‌ سینماهای انگلستان قرار دارد. کولت، به غیر از این‌که یک نویسنده با استعداد بود، رمان نیمه اتوبیگرافی که با نام همسر خود نوشت نیز بسیار پرفروش بود و در سال ۱۹۴۸ برای آن، جایزه نوبل را از آن خود کرد. کیرا نایتلی انتخابی عالی برای نشان دادن تلاش این زن برای آزادی و مبارزه با کلیشه‌های جنسیتی در این فیلم است که از یکی از شخصیت‌های موثر فمینیسم تجلیل می‌کند.

تاریخ انتشار: ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹

مطلب مرتبط: ۱۰ ماندگارترین فیلم جهان که اسکار گرفتند

۲. شیشه

Glass

کارگردان ام. نایت شیامالان، برای این فیلم جدید، شخصیت‌های فیلم‌های قبلی را ترکیب کرده است. بروس ویلیس و ساموئل ال. جکسون، همان دیوید دان و آقای گلس در فیلم ناشکستنی، به این فیلم دلهره‌آور پیوسته‌اند. در فیلم شیشه، دان، از قدرت‌های فراانسانی خود برای گرفتن کوین وندل کرامب (جیمز مک آووی)، شخصیت فیلم شکافته که به اختلال تجزیه هویت (شخصیت چندگانه) دچار است و حدود ۲۴ شخصیت دارد استفاده می‌کند. در میان این شخصیت‌ها، شخصیت خطرناک و غیر قابل پیش‌بینی به نام « حیوان وحشی» که به دنبال دختران نوجوان می‌رود و آن‌ها را در سلول‌هایی زندانی می‌کند، قرار دارد. این فیلم به خوبی در فهرست بهترین فیلم های ۲۰۱۹ جای گرفته است.

تاریخ انتشار: ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹

۳. مری ملکه اسکاتلند

Mary Queen of Scots

« زنی با تاج پادشاهی»: جنجال‌های حول جنسیت مری – ملکه اسکاتلند در قرن شانزدهم -او را به یک مدل جدید و یک رهبر زن برجسته در سینما تبدیل می‌کند. فیلم جوزی رورک بر اساس زندگی مری – به ویژه مقابله او با دختر عموی خود الیزابت اول، ملکه انگلستان و تلاش‌هایش برای شکست او – ساخته شده است. همین مسئله باعث شد مری ۱۸ سال در زندان باشد و سپس اعدام شود. انتظار یک داستان نرم را نداشته باشید، این فیلم برای کسانی است که به بحث‌های خانواده سلطنتی و حتی صحنه‌های زمستانی اسکاتلند علاقه دارند، مناسب است.

۴. فیلم لگو ۲: قسمت دوم

The Lego Movie 2: The Second Part

بچه‌ها، جوانان و والدین، همه خوشحالند: فیلم لگو با همان گروه تولید قبلی که در جذب تماشاگران از تمام سنین موفق بود، دوباره بازگشته است. کار کردن با صحنه‌های آجری و اشیاء کوچک، اصلا آسان نیست. این فیلم، پنج سال بعد را نشان می‌دهد و حالا قهرمان لگویی ما امت (Emmett )، باید با مهاجمی به نام Sweet Mayhem مبارزه کند که از یک جهان فرازمینی آمده است تا دوستان او را بدزدد. البته آن‌قدر نیست که امت را بترساند. حالا زمان آن است که امت، توانایی‌های خود را امتحان کند زیرا به جایی می‌رود که تا کنون هیچ آجری نرفته است: فضا. این فیلم به خوبی در فهرست بهترین فیلم های ۲۰۱۹ جای گرفته است.

تاریخ انتشار: ۸ فوریه ۲۰۱۹

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین فیلمنامه‌ تاریخ سینما

۵. کاپیتان مارول

Captain Marvel

فیلم کاپیتان مارول که توسط زن و شوهری به نام‌های آنا بودن و رایان فلک نوشته و کارگردانی شده است، ۴ سال پیش معرفی شد و اولین تولید ابرقهرمانی استودیوی مارول است که توسط یک زن کارگردانی شده است. انتظارات بالاست اما به نظر می‌رسد بری لارسون برای نقش کارول دانورز با نام مستعار کاپیتان مارول – یک خلبان جنگی سابق در نیروی هوایی آمریکا که قدرت فرابشری دارد- مناسب است. دانورز، به عنوان یکی از قوی‌ترین مبارزان کهکشان در میانه یک جنگ بین کهکشانی بین سیاره زمین و دو دنیای فرازمینی، به تیم نظامی Kree ملحق می‌شود. همه این اتفاق‌ها در کنار سوال‌های او درمورد گذشته و هویتش اتفاق می‌افتند. به احترام او، کلاه از سر برمی‌داریم.

تاریخ انتشار: ۸ مارس ۲۰۱۹

۶. دامبو

Dumbo

بازسازی ماهرانه تیم بورتون از فیلم‌های کارتونی به تولیدات تخیلی، ارزش خود را در گیشه با آلیس در سرزمین عجایب نشان داد، و حالا کارگردان با بازگویی دامبوی دوران بچگی بازگشته است. داستان فیل بدشانسی که با گوش‌های خیلی بزرگ به دنیا آمده و همیشه توسط دوستان خود مسخره شده است را بازیگران تراز بالایی مانند اوا گرین و کالین فارل به نمایش درمی‌آورند. تماشاگران از همه سنین با این کارتون اشک می‌ریزند مخصوصا زمانی که گوش‌های دامبو باعث پرواز کردنش می‌شوند. این فیلم به خوبی در فهرست بهترین فیلم های ۲۰۱۹ جای گرفته است.

تاریخ انتشار: ۲۹ مارس ۲۰۱۹

درمان بورسیت: ۱۰ درمان خانگی التهاب مفصل آرنج، شانه، زانو و لگن + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد درمان بورسیت: ۱۰ درمان خانگی التهاب مفصل آرنج، شانه، زانو و لگن + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.بورسیت به التهاب یک یا چند بورس (کیسه سینوویال)، کیسه‌های پر از مایع موجود در مفاصل، گفته می‌شود. این التهاب ممکن است التهاب مفصل آرنج، شانه، زانو و لگن و پاشنه یا مرکز انگشت شست پا باشد. این وضعیت ممکن است مزمن یا حاد باشد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا روش های خانگی درمان بورسیت را بدانید.

درمان بورسیت

علت ایجاد بورسیت

شایع‌ترین علت‌ بورسیت حرکات یا فشار دائمی و مکرری هستند که می‌تواند باعث ناراحتی بورس (کیسه سینوویال) شوند. سایر علت‌های بورسیت عبارت هستند از وارد آمدن صدمه، بیماری‌های سیستمیک مزمن، و وضعیت‌های التهابی نظیر آرتریت روماتوئید، اسکلرودرمی، و نقرس.

بیماران، بسته به مفصل آسیب دیده، ممکن است علائم مختلفی را تجربه کنند. برخی نشانه‌ها و علائم شایع بورسیت عبارت هستند از درد، سفتی و گرفتگی، تورم، قرمزی و دشواری در استفاده از مفصل آسیب دیده.

هر آدمی در معرض ابتلا به بورسیت قرار دارد، ولی برخی عوامل ممکن است سبب افزایش احتمال خطر ابتلا به این بیماری شوند؛ از جمله کهولت سن، و داشتن نوعی شغل یا سرگرمی که نیازمند حرکات مکرر یا وارد آمدن فشار خاصی بر روی بورس (کیسه سینوویال) شود.

درمان بورسیت

بورسیت از آن جمله بیماری‌هایی است که نشانه‌های آن ممکن است به سادگی با کمی استراحت – جهت کاهش درد و تورم – بر طرف شوند. در بیش‌تر موارد، این وضعیت با استراحت کافی و مناسب ممکن است ظرف یک یا دو هفته خود به خود بهبود یابد.

در واقع، استراحت نخستین اقدام درمانی است که می‌تواند جهت کمک به درمان ناحیه‌ی آسیب دیده یا ملتهب انجام داد. هم‌چنین، برخی درمان‌های طبیعی و خانگی نیز وجود دارد که به تسکین درد، درمان این وضعیت، و پیشگیری از بروز مجدد این وضعیت کمک می‌کنند.

با وجود این، اگر دچار تورم بیش از حد، درد شدید، یا تب شده‌اید، حتما نزد پزشک بروید.

در ادامه‌ی این مقاله، سایت بازده به معرفی ۱۰ برترین درمان خانگی برای درمان بورسیت می‌پردازد.

۱. کمپرس سرد

هنگام مقابله با تورم و درد ناشی از بورسیت، استفاده از کمپرس سرد می‌تواند روش درمانی موثری باشد. سرما از طریق بی‌حس کردن ناحیه‌ی آسیب دیده به تسکین تورم اولیه و کاهش درد کمک می‌کند. هم‌چنین، کمپرس سرد باعث کاهش حساسیت به درد و التهاب نیز می‌شود.

معمولا استفاده از کمپرس سرد ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از ابتلا به بورسیت دارای بیش‌ترین تاثیر خواهد بود.

الف. چند قطعه یخ را داخل یک حوله‌ی نازک بپیچید.
ب. کمپرس سرد را به مدت حدود ۱۵ دقیقه روی مفصل آسیب دیده قرار دهید.
پ. بعد از برداشتن کمپرس سرد از روی پوست، مفصل مورد نظر را در ارتفاعی بالاتر از قلب‌تان نگه دارید و به استراحت بپردازید.
ت. این کار را روزی چند مرتبه تکرار کنید تا دردتان تسکین یابد.

توجه: یخ را مستقیما روی پوست‌تان قرار ندهید؛ ‌زیرا ممکن است باعث یخ زدگی شود.

۲. کمپرس گرم

بعد از گذشت ۴۸ ساعت از ابتلا به بورسیت حاد یا در هر مرحله از بورسیت مزمن، استفاده از کمپرس گرم بسیار مفید خواهد بود. کمپرس گرم به بهبود جریان خون در مفصل آسیب دیده، کاهش سفتی و گرفتگی، و مبارزه با التهاب کمک می‌کند.

الف. حوله‌ی نازکی را به آب گرم (نه آب جوش) آغشته کنید.
ب. حوله را بچلانید تا آب اضافه از آن خارج شود.
پ. سپس آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید.
ت. این کار را چند بار در طول روز انجام دهید.

هم‌چنین، می‌توانید از یک بطری حاوی آب گرم یا پد گرمایی به عنوان کمپرس گرم استفاده کنید. حتی می‌توانید ناحیه‌ی آسیب دیده را با آب گرم بشویید.

۳. ماساژ

ماساژ به کاهش ناراحتی‌های ناشی از درد مفصل کمک می‌کند. ماساژ باعث بهبود گردش خون و کاهش تورم و سفتی مفصل می‌شود. هم‌چنین، انجام این کار به فرد بیمار آرامش می‌دهد.

شما می‌توانید با دستان خودتان بدن‌تان را ماساژ دهید یا برای این کار از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

الف. مقداری روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کنجد، یا روغن خردل را گرم کنید.
ب. روغن گرم شده را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید.
پ. ناحیه‌ی مورد نظر را با فشار ملایم ولی ثابت، به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.
ت. حوله‌ی گرمی را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید.
ث. این کار را روزی چند بار تکرار کنید تا وضعیت‌تان بهبود یابد.

توجه: چنان‌چه عفونت باعث بروز بورسیت شده باشد، از انجام ماساژ خودداری کنید.

۴. روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک یکی دیگر از درمان‌های خانگی موثر برای کاهش درد و تورم در مفاصل به شمار می‌رود. اسید ریسینلیدیک موجود در روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین درد و به حداقل رساندن التهاب کمک می‌کند. استفاده از روغن کرچک حتی می‌تواند به بهبود حرکت مفصل نیز کمک کند.

الف. تکه‌ای پارچه‌ی پشمی را به مقداری روغن کرچک که از روش پرس سرد تهیه شده است، آغشته کنید.
ب. پارچه را روی مفصل آسیب دیده بگذارید و روی آن را با فویل بپوشانید.
پ. یک عدد پد گرمایی یا یک بطری حاوی آب گرم را روی آن قرار دهید و آن را نیز با یک حوله بپوشانید.
ت. ۳۰ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید، و سپس پارچه و سایر چیزها را از روی بدن‌تان بردارید.
ث. باقی مانده‌ی روغن را به آرامی روی پوست‌تان ماساژ دهد و سپس، محل را با آب گرم بشویید.
ج. این روش درمانی را هفته‌ای ۳ الی ۴ بار تکرار کنید.

۵. زنجبیل

زنجبیل داروی مسکن طبیعی است که می‌تواند درد و ناراحتی ناشی از بورسیت را کاهش دهد. زنجبیل حاوی خواص ضد التهابی و ضد درد که واقعا مانند آسپیرین یا ایبوپروفن عمل می‌کنند. به علاوه، زنجبیل به بهبود جریان خون نیز کمک می‌کند؛ همین مسئله باعث تسریع روند درمان می‌شود.

الف. ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه‌ی رنده شده را در یک تکه پارچه‌ی توری بپیچید و محکم گره بزنید. این پارچه را به مدت ۳۰ ثانیه در آب داغ بیندازید. سپس، اجازه دهید پارچه کمی خنک شود. آن‌گاه آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید. این کار را روزی ۲ الی ۳ مرتبه انجام دهید.
ب. روش دیگر این‌که می‌توانید ناحیه‌ی آسیب دیده را روزی چند مرتبه با روغن زنجبیل ماساژ دهید.
پ. به علاوه، می‌توانید یک قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده را در ۲ فنجان آب بجوشانید و سپس اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه با شعله‌ی کم حرارت ببیند. این جوشانده را از صافی عبور دهید و برای بهبود طعم، مقداری عسل به آن اضافه کنید. این جوشانده را روزی ۲ الی ۳ بار بنوشید.

۶. سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب از دیگر روش‌های درمانی رایج برای بورسیت به شمار می‌رود. سرکه سیب به بازیابی وضعیت قلیایی بدن کمک می‌کند؛ در نتیجه، سرکه سیب باعث کاهش التهاب می‌شود.

به علاوه، مواد معدنی موجود در سرکه سیب نظیر منیزیوم، کلسیم، پتاسیم، و فسفر می‌توانند به ایجاد تعادل مایعات در بدن کمک کنند.

الف. حوله‌ی نازکی را به سرکه سیب خام و تصفیه نشده آغشته کنید و آن را هر روز به مدت چند ساعت روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید.
ب. هم‌چنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و تصفیه نشده را به همراه مقدار اندکی عسل خام در یک لیوان آب حل کنید. این محلول مقوی را روزی دو بار، برای چند روز، بنوشید.

۷. زردچوبه

زردچوبه حاوی رنگدانه‌ی زرد رنگی به نام کورکومین است که به عنوان عامل ضد التهابی بسیار موثر شناخته می‌شود. بنابراین، زردچوبه نیز از جمله داروهای گیاهی عالی است که می‌توانند درد، تورم، و التهاب را کاهش دهند. زردچوبه می‌تواند درد مفاصل حاد و هم‌چنین مزمن را درمان کند.

الف. یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر بجوشانید. مقداری عسل خام به آن بیفزایید. این نوشیدنی را روزی دو نوبت، دست‌کم به مدت چند روز میل کنید.

توجه: از مصرف بیش از اندازه‌ی زردچوبه خودداری کنید، زیرا این داروی گیاهی ممکن است با برخی داروهای خاص نظیر داروهای رقیق کننده‌ی خون تداخل ایجاد کند.

۸. پوست درخت بید سفید

متخصصان داروهای گیاهی استفاده از پوست درخت بید سفید را جهت تسکین بورسیت توصیه می‌کنند. ترکیبی به نام سالیسین در این داروی گیاهی وجود دارد که به عنوان یک داروی مسکن طبیعی عمل می‌کند. هم‌چنین، این داروی گیاهی به کاهش التهاب و تورم نیز کمک می‌کند.

الف. نصف قاشق چای خوری پوست خشک شده‌ی درخت بید سفید را در یک فنجان آب بجوشانید. درب ظرف را بپوشانید تا این پوست درخت بید سفید داخل آب جوش دم بکشد؛ سپس آن را از صافی عبور دهید. این جوشانده را روزی ۲ نوبت میل کنید.
ب. به علاوه، بعد از مشورت با پزشک معالج، می‌توانید روزانه از مکمل‌های حاوی پوست درخت بید سفید نیز استفاده کنید.

توجه: مصرف این داروی گیاهی برای کودکان و افرادی که از داروهای رقیق کننده‌ی خون استفاده می‌کنند،‌ مناسب نیست.

۹. هیدروکسید منیزیوم یا شیر منیزیوم

شیر منیزیوم می‌تواند با التهاب و درد در مفاصل مبارزه کند. این ماده که غنی از منیزیوم است می‌تواند التهاب بدن را کاهش دهد؛ منیزیوم به عنوان عامل ضد التهابی و ضد آرتریت شناخته می‌شود.

الف. یک قاشق چای خوری شیر منیزیوم یا هیدروکسید منیزیوم را با همراه یک لیوان آب، روزی دو بار به مدت یک هفته،‌ میل کنید.
ب. هم‌چنین، می‌توانید مواد غذایی غنی از منیزیوم را نظیر سبزیجات پهن برگ،‌ موز، انواع لوبیا، عدس و جو دو سر را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید.
پ. به علاوه، بعد از مشورت با پزشک،‌ می‌توانید از مکمل‌های منیزیوم نیز استفاده کنید.

۱۰. دی‌متیل سولفواکسید (DMSO)

دی‌متیل سولفواکسید که از پالپ چوب ساخته می‌شود، می‌تواند به درمان بورسیت کمک کند. از این ماده، که به شکل مایع و ژل در دسترس است، می‌توانید به صورت پماد موضعی ضد درد استفاده کنید تا به سرعت، ولی به طور موقتی، درد و تورم تسکین یابد. این ماده به آسانی جذب می‌شود و به تسریع در درمان التهاب کمک می‌کند.

الف. با استفاده از یک تکه پنبه، محلول دی‌متیل سولفواکسید ۷۰ درصد را روی مفصل آسیب دیده بمالید.
ب. برای کمک به جذب و بهبود اثربخشی این دارو،‌ به آرامی آن را روی محل مورد نظر ماساژ دهید.
پ. از این روش درمانی روزی ۲ الی ۳ مرتبه، به مدت چند روز استفاده کنید.

دی‌متیل سولفواکسید ممکن است باعث داغ شدن سطح پوست شود، ولی عوارض جانبی آن بسیار اندک است. اگر پس از گذشت مدتی از استفاده‌ی این دارو بهبودی حاصل نکردید، مصرف آن را متوقف کنید.

نکات تکمیلی

الف. برای تسریع در روند درمانی،‌ ناحیه‌ی آسیب دیده را به مدت چند روز استراحت دهید.
ب. جهت کمک به کاهش تورم و التهاب از طب سوزنی استفاده کنید.
پ. برای تسکین درد و کاهش التهاب، مصرف مواد غذایی ضد التهابی را در رژیم غذایی‌تان افزایش دهید.
ت. هنگام خواب، بالش کوچکی را زیر مفصل آسیب دیده قرار دهید.
ث. از وارد کردن هر گونه فشار بر مفصل آسیب دیده خودداری کنید.

ج. از نشستن یا ایستادن به مدت طولانی پرهیز کنید. هر از گاهی دست از کار بکشید و کمی قدم بزنید.
چ. جهت اجتناب از وارد شدن استرس به مفاصل، نهایت تلاش‌تان را برای رسیدن به وزن مناسب و سالم انجام دهید.
ح. برای محافظت از مفاصل‌تان در برابر صدمه و آسیب دیدگی، قبل از انجام فعالیت‌های بدنی شدید، نرمش و تمرین‌های کششی انجام دهید.
خ. مصرف ویتامین C برای پیشگیری و درمان صدمات مفصلی فوق‌العاده اثربخش است. مواد غذایی غنی از ویتامین C مصرف کنید، یا پس از مشورت با پزشک از مکمل‌های ویتامین C استفاده کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- امیر رضا مصطفایی

منبع:top10homeremedies

درمان بورسیت: ۱۰ درمان خانگی التهاب مفصل آرنج، شانه، زانو و لگن

نوشته درمان بورسیت: ۱۰ درمان خانگی التهاب مفصل آرنج، شانه، زانو و لگن اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

میزان خواب مورد نیاز برای دانش آموزان چقدر است ؟ + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد میزان خواب مورد نیاز برای دانش آموزان چقدر است ؟ + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

میزان خواب مورد نیاز برای دانش آموزان چقدر است ؟ میزان خواب مورد نیاز برای دانش آموزان چقدر است؟

میزان خواب مورد نیاز برای دانش آموزان چقدر است ؟

سوال این است که بچه ها به چه مقدار خواب نیازدارند که پاسخ به آن آسان نیست. سازمان های حرفه ای دستورالعمل هایی را پیشنهاد می کنند که حاوی محدوده هایی برای گروه های سنی مختلف است.

به عنوان مثال، بنیاد ملی خواب پیشنهاد می کند که کودکان ۶ تا ۱۳ ساله مدرسه باید هر شب ۹ تا ۱۱ ساعت خواب داشته باشند.

اما پایه گذاری این دستورالعمل ها مشخص نیست.پاسخگویی به این یک سوال دشواراست ، پیچیدگی این سوال این است که تفاوت های فردی برای کودکان در هر سنی وجود دارد.

کودکان در تمام سنین نیاز به خواب مشخصی دارند اما به نظر می رسد نوجوانان خواب کمتری نسبت به سنین پائین تر نیاز دارند.

ارائه خدمات تخصصی دارویی -غیردارویی از جمله نوروفیدبک ،بیوفیدبک و رفتاردرمانی

یک روش برای برآورد اینکه یک کودک چقدرنیاز به خواب دارد، مشاهده کردن میزان خواب آنهاست، وقتی که آنها به خواب می روند و از خواب بیدار می شوند میتوان تشخیص داد.

از انجایی که دانش اموزان در طول هفته و در طی مدرسه رفتن ساعات منظم خواب دارند و در آخر هفته و یا در تابستان ها که تعطیلات است ساعات متفاوت خواب دارند ، زمان خواب و بیداری می تواند انعطاف پذیرتر باشد.

این اختلالات باعث ایجاد فرصت هایی برای تعیین میزان خواب کودکان می شود.

یک مقاله که فقط در مجله Sleep منتشر شده توسط گروهی از محققان دانشگاه کارولینای جنوبی گزارش شده است که شامل اندازه گیری خواب در طی دو دوره تعلیق مدرسه می باشد – یکی از دوره های یک هفته و یک دوره سه هفته ای است که بعد از آن مقایسه می شود.

کودکان (۱۵۴ نفر) بین ۵ تا ۹ ساله بودند (میانگین = ۷). خواب آنها با استفاده از Fitbits به طور عینی اندازه گیری شد.

طی بررسی ها نشان داده شد که در طول مدرسه خواب انها به مراتب کمتر از سطح توصیه شده است و ۷ ساعت و۱۸ دقیقه در برابر ۹ ساعت است .

آنها در طول یک هفته (۸ ساعت ۱۲ دقیقه) و سه هفته تعلیق (۷ ساعت ۴۸ دقیقه) خواب بیشتری داشتند، اما مدت زمان آن هنوز ۹ ساعت نشده بود.

پس باید تفاوت های فردی هرکس را نسبت به خوابیدن وی و البته زمان هایی که برای بیدار شدن اجیار وجود دارد و یا ندارد را هم در نظر گرفت .

منبع

  • مریم عبداللهی
  • روانشناس و نوروتراپیست
  • درمانگر تخصصی کودکان
  • عضو انجمن روانشناسان ایران

نوشته میزان خواب مورد نیاز برای دانش آموزان چقدر است ؟ اولین بار در جایروس (بهترین پزشکان مغز و اعصاب و روان). پدیدار شد.